۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:

بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور فعال هستند

بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور فعال هستند

قزوین- مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: از سال ۹۶ تا به امروز تعداد رسانه‌ها در کشور از ۷ هزار به ۱۴ هزار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان شمسایی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: از سال ۹۶ تا به امروز تعداد رسانه‌ها در کشور از ۷ هزار رسانه به ۱۴ هزار رسانه افزایش یافته است.

وی افزود: امروز بیش از ۱۳۰ روزنامه، ۸ هزار مجله، ۵ هزار سایت و ۲۸ خبرگزاری در کشور فعال هستند و کار رسانه‌ای در کشور انجام می‌دهند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان برای حمایت از رسانه‌ها آگهی دولتی داده شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۳۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مصرف رسانه‌ای مردم کم نشده بلکه تغییر پیدا کرده و باید برای این مصرف رسانه‌ای برنامه لازم را داشته باشیم.

شمسایی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به رسانه‌های استان قزوین آگهی داده شده است، تاکید کرد: این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۶ میلیارد تومان افزایش یافت و در سه ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۲ میلیارد تومان در استان قزوین آگهی پرداخت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: صدور مجوز رسانه‌ها با ارشاد نیست و هیئت نظارت بر مطبوعات کار صدور مجوزها را بر عهده دارد و بر همین اساس شاهد هستیم که در برخی مواقع افرادی که تخصص لازم را ندارند مجوز دریافت کنند.

کد خبر 5835139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha